Stator Kit Fits:
BSA A50 stator
BSA A65 stator
Norton Atlas stator
Norton Commando stator
Norton Dominator stator
Royal Enfield Interceptor stator
Triumph 3TA stator
Triumph 5TA stator
Triumph T100 stator
Triumph T110 stator
Triumph T120 (not T140) stator
NOTE: A battery is NOT required to run the ignition or lighting but advantageous for brakelight or indicators.
Total output is 65 watts, 100% is supplied to the bike as DC to charge our capacitor pack (our part PP12).
OPTIONAL KEY SWITCH (SW01K): Recommended when handlebar switch is not used. Switch has 2 sets of change over contacts allowing the black/white stop wire from the CDI to be connected to earth which will cut the ignition. The second set of contacts can be used to control lights - see related products below.
- LED lighting requires DC power, these use a lot less energy than conventional bulbs and are much more reliable, so we highly recommend using them.
- Replacement for Lucas or Wipac alternator. Complete digital self generating and alternator, pre-programmed advance curve gives optimum performance for the 4 stroke twin engine.
- No battery, contact breaker assembly or distributor required for the ignition.
- Simple timing set-up align marks on the rotor and stator.
- Supplied regulator/rectifier is 6v or 12v selectable by cutting the blue wire. Output is DC to charge a battery - see notes about battery in Fitting Instructions tab above.
- The battery can be replaced with a PP12 capacitor pack - see related products below, this is more reliable than a battery but has limited energy storage. See notes about battery in Fitting Instructions tab above.
- Rotor is supplied with a taper locking collet, enabling the rotor to be fitted on the 3/4" crankshaft without the need for a woodruff key, this allows system to be fitted even if keyway is damaged. The rotor can be fixed in any position making timing easier to set up.
Team-Carmo
Garrantie voorwaarden.
Digitale onstekingssystemen.
De garantie op onze digitale onstekingssystemen is 3 jaar.
Deze garantie geldt voor productiefouten, kwaliteitsproblemen en interne problemen.
De digitale onstekingssystemen van Carmo zijn beschermd tegen o.a. overspanning, defecte bobines en kortsluiting door ompoling van de accu.
Deze bescherming houdt in dat de Carmo Digitale Ontsteking niet direct kapot zal gaan wanneer er een fout optreedt in de motorfiets.
Echter kan het langdurig gebruik van een motorfiets met defecte onderdelen de Carmo Digitale Ontsteking wel gaan aantasten.
Dit betekend dat na verloop van tijd, zonder oplossing van het oorspronkelijke probleem, ook de Carmo Digitale Ontsteking kapot kan gaan.
Mocht uit onderzoek blijken dat uw Carmo Digitale Ontsteking door invloeden van buitenaf defect is geraakt dan vervalt het recht op volledige garantie.
Mocht deze situatie zich voordoen dan zullen wij proberen de ontsteking te repareren om de kosten zo laag mogelijk te houden.
Indien reparatie niet meer mogelijk blijkt te zijn dan zal er een nieuw artikel worden aangeboden tegen een gereduceerd tarief.
In alle gevallen doen we ons uiterste best om tot een passende oplossing te komen.
Het testen van uw originele ontstekingsmodule is altijd gratis bij aanschaf van een van onze vervangende systemen.
Tijdens de test is het voor ons vaak mogelijk om te achterhalen waarom de originele module kapot is gegaan.
Zo weet u zeker dat uw originele ontstekingsmodule ook echt aan vervanging toe is, en kunnen eventuele andere problemen in de motorfiets verholpen worden.
Accu's
De garantie op de meeste accu's is 24 maanden.Deze garantie geldt voor fabrieksfouten, zoals een defecte cel in de accu of als de accu "instort" tijdens het starten. Om teleurstellingen te voorkomen vermelden wij een garantietermijn van 6 maanden omdat fabrieksfouten vrijwel altijd binnen 6 maanden naar bovenkomen.
Als een accu buiten de 6 maanden defect raakt dan komt dit vrijwel altijd door een gebruikersfout of gevolgschade, dit valt helaas niet onder garantie. Als je een accu te diep ontlaadt dan gaat hij vrijwel altijd stuk.
Mocht de accu stuk gaan buiten de 6 maanden dan willen we altijd de accu zien en testen.
Een accu testen mits niet defect kost €7,50.
In alle gevallen zullen we de garantie proberen te claimen bij de fabrikant maar dit lukt alleen als het gaat om een fabrieksfout in de accu.
Bij 95% van de garantieaanvragen buiten de eerste 6 maanden zal het defect niet onder garantie vallen.
Dit vinden we uiteraard niet leuk maar we kunnen hier niks aan veranderen, behalve onze klanten zo goed mogelijk voorlichten. De garantievoorwaarden zijn bij alle acculeveranciers en fabrikanten vrijwel hetzelfde.
Team Carmo.
Er zijn op het moment geen vragen over dit product
Wat doen we? [lees meer]
Waarom Carmo?
- Tot 3 jaar garantie
- Vaste reparatie prijzen
- Oorzaak van defect
- Veel producten op voorraad
- Reparatie in 3 dagen